Nynäs 2005-03-15. Ra 846 i
målarverkstaden för att lackas i sitt orginalutförande. Loket kommer
att vara dragkraft till 1956-års snälltåg. Foto: Henrik Reuterdahl
Fordon som används under TÅG 150.
Uppdaterad 060608 |
Gs=sluten godsvagn Gt=tankvagn, Gö=öppen godsvagn, tjv=tjänstevagn,Ps=stålpersonvagn,Pt=träpersonvagn |
Ånglok för trafiktjänst |
|
Fordon |
Tillhör |
OK? |
Sth |
Sittpl |
Längd |
Vikt |
Broms |
Anm |
|
B 3 Prins August |
SJVM |
OK |
40 |
|
12,7 |
38 |
Hand/ång |
|
|
SJ A 75 Göta |
SJVM |
OK |
40 |
|
12,5 |
40,8 |
Hand/ång |
|
|
Caroline |
Hamar |
|
|
|
|
|
vacuum |
|
|
OFWJ 8 |
GBBJ |
OK |
40 |
|
12,8 |
40,1 |
Hand/ång |
|
|
Cc 404 |
SJVM |
OK |
40 |
|
15,3 |
71,6 |
|
|
|
E 1189 |
NJM |
OK |
65 |
|
16,7 |
83,6 |
|
|
|
F 1200 |
SJVM |
OK |
80 |
|
21,3 |
147 |
|
|
|
B 1038 |
SJVM |
|
80 |
|
19,5 |
117 |
|
|
|
B 1312 |
SJVM |
OK |
80 |
|
19,5 |
117 |
|
|
|
OKB H 24 |
OKBv |
OK |
80 |
|
17,7 |
97,5 |
|
|
|
BJ Y3 74 |
BJs |
|
|
|
|
|
|
|
|
W 1229 |
SJVM |
OK |
65 |
|
10,2 |
43,4 |
|
|
|
J 1338 |
mfGDJ |
|
75 |
|
11,9 |
62 |
|
|
|
E10 1742 |
SKÅJ |
OK |
70 |
|
18,1 |
114 |
|
|
|
N 1173 |
SÅS |
|
45 |
|
|
|
|
|
|
S1 1923 |
SJVM |
OK |
80 |
|
14 |
78,2 |
|
|
Ellok för trafiktjänst |
|
Fordon |
Tillhör |
OK? |
Sth |
Sittpl |
Längd |
Vikt |
Broms |
Anm |
|
Norskt ellok |
|
OK |
|
|
|
|
|
|
|
D 101 |
SJVM |
|
70 |
|
13 |
79,5 |
|
|
|
Du 109 |
mfÖSJ |
OK |
|
|
|
|
|
|
|
Dk 432 |
OKBv |
OK |
|
|
|
|
|
|
|
Mg 620 |
SKÅJ |
OK |
|
|
|
|
|
|
|
Ub 255 |
NJ |
|
45 |
|
9,6 |
47 |
|
|
|
Bt 305 |
GBBJ |
OK |
|
|
|
|
|
|
|
F 701 |
SKÅJ |
OK |
135 |
|
|
|
|
|
|
Ra 846 |
SJVM |
OK |
130 |
|
15,1 |
65 |
Luft |
|
|
Rc4 1290 orange |
GC |
OK |
135 |
|
15,6 |
78 |
|
|
|
Ma 828 |
KV |
OK |
|
|
|
|
|
|
|
Da 820 |
SJVM |
OK |
|
|
|
|
|
|
|
Hg2 755 |
OKBv |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ra 987 |
NJ |
OK |
|
|
|
|
|
|
Diesellok för trafiktjänst |
|
Fordon |
Tillhör |
OK? |
Sth |
Sittpl |
Längd |
Vikt |
Broms |
Anm |
|
T41 204 |
SJVM |
Även hjälplok |
|
|
|
|
|
T21 66 |
SkJ |
OK |
80 |
|
11,3 |
56,8 |
|
|
|
T43 222 |
IBAB |
OK |
100 |
|
14,2 |
72 |
|
|
|
NBJ 11 (stut) |
NBVJ |
|
54 |
|
7,7 |
29 |
|
|
|
NBJ 14 (stut) |
NBVJ |
|
54 |
|
7,7 |
29 |
|
|
1856 persontåg SJ |
Passande lok: SJ B 3 "Prins August" |
Typ |
Fordon |
Tillhör |
OK? |
Sth |
Sittpl |
Längd |
Vikt |
Broms |
Anm |
Pt |
A 103 |
SJVM |
OK |
40 |
|
|
|
ingen |
|
Pt |
AB 289 |
SJVM |
OK |
40 |
|
|
|
ingen |
|
Pt |
C 182 |
SJVM |
OK |
40 |
|
|
|
ingen |
|
Gö |
SJ I 301 |
SJVM |
OK |
40 |
|
|
|
Hand |
|
|
Summa vagnssätt: |
OK |
40 |
|
|
|
Handbroms |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1881 persontåg SJ |
Passande lok: SJ Aa 75 "Göta" |
Typ |
Fordon |
Tillhör |
OK? |
Sth |
Sittpl |
Längd |
Vikt |
Broms |
Anm |
Pt |
B1b 456 |
SJVM |
OK |
40 |
|
|
|
ingen |
|
Pt |
B2b 935 |
SJVM |
OK |
40 |
18 |
9,8 |
11,5 |
ingen |
|
Pt |
BC 486 |
SJVM |
OK |
40 |
|
|
|
ingen |
|
Pt |
DC1 862 |
SJVM |
OK |
40 |
|
|
|
ingen |
|
Pt |
C2b 329 |
SJVM |
OK |
40 |
32 |
9,8 |
10 |
Hand |
|
|
Summa vagnssätt: |
OK |
40 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1881 persontåg privatbana |
Passande lok: Caroline, OFWJ 8 |
Typ |
Fordon |
Tillhör |
OK? |
Sth |
Sittpl |
Längd |
Vikt |
Broms |
Anm |
Pt |
NSB CFo 448 |
Hamar |
OK |
40 |
|
|
|
vacuum |
|
Pt |
NSB C 397 |
Hamar |
OK |
40 |
|
|
|
vacuum |
|
Pt |
NSB C 369 |
Hamar |
OK |
40 |
|
|
|
vacuum |
|
Pt |
NSB C 358 |
Hamar |
OK |
40 |
|
|
|
vacuum |
|
Pt |
NSB B 265 |
Hamar |
OK |
40 |
|
|
|
vacuum |
|
Pt |
GDJ AC 20 |
SJVM |
OK |
40 |
|
|
|
|
|
Pt |
FLJ ACFo 1 |
SJVM |
OK |
40 |
|
|
|
hand |
|
|
Summa vagnssätt: |
OK |
40 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1906 persontåg SJ |
Passande lok: SJ Cc 404, W 1229 ganska ok |
Typ |
Fordon |
Tillhör |
OK? |
Sth |
Sittpl |
Längd |
Vikt |
Broms |
Anm |
Pt |
F1 25074 |
SJVM |
OK |
70 |
|
|
|
? |
luftbroms? |
Pt |
BCo1 1032 |
SJVM |
OK |
70 |
12/52 |
19,6 |
31 |
ingen |
|
Pt |
C3c 1578 |
FVJ |
OK |
70 |
54 |
12,6 |
15 |
luft |
|
Pt |
CF4b 1655 |
FVJ |
OK |
70 |
35 |
13,5 |
15,6 |
luft |
|
|
Summa vagnssätt: |
|
70 |
|
|
|
luft |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1916 godståg SJ |
Passande lok: E 1189, B 1038 |
Typ |
Fordon |
Tillhör |
OK? |
Sth |
Sittpl |
Längd |
Vikt |
Broms |
Anm |
Gs |
G3 18720 |
MBv |
OK |
40 |
|
8,3 |
|
|
|
Gs |
G3 18778 |
MBv |
OK |
40 |
|
9,8 |
|
brkupé |
|
Gs |
G3 27580 |
MBv |
OK |
40 |
|
8,3 |
|
brhytt |
|
Gö |
TGOJ Ns 1484 |
GBBJ |
OK |
40 |
|
|
|
ingen |
märkn |
Gö |
OFWJ NN 367 |
GBBJ |
OK |
40 |
|
|
|
ingen |
|
Gö |
OFWJ P 1727 |
GBBJ |
OK |
40 |
|
|
|
hbr |
|
Gs |
Gäh 5847 |
SJVM |
OK |
40 |
|
|
|
|
|
Gö |
Kä 3004 |
SJVM |
OK |
40 |
|
|
|
|
|
Gö |
R1 8275 |
SJVM |
OK |
40 |
|
|
|
|
märkn |
Gt |
Q12 502036 |
mfÖSJ |
OK |
40 |
|
|
|
hbr |
|
Gs |
Gm 2965 |
SJVM |
OK |
40 |
|
|
|
|
|
Gö |
Om 9211 |
MBv |
OK |
40 |
|
9 |
|
|
lämmar bort |
Pt |
CF2b 1637 |
MBv |
OK |
40 |
40 |
13,5 |
15,6 |
|
|
|
Summa vagnssätt: |
|
40 |
|
|
|
luft |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1931 snälltåg SJ (vänt med ångfinkan
norrut) |
Passande lok: B 1038, B 1312, F 1200, D 101, Du 109, Dk 432 |
Typ |
Fordon |
Tillhör |
OK? |
Sth |
Sittpl |
Längd |
Vikt |
Broms |
Anm |
Pt |
F1 25559 |
NBVJ |
OK |
70 |
|
|
|
luft |
|
Pt |
F2d 25628 |
NJM |
OK |
70 |
|
|
|
luft |
ångfinka |
Pt |
DFo5 2753 |
SKÅJ |
|
70 |
|
|
|
luft |
|
Pt |
BCo7a 2770 |
SJVM |
OK |
70 |
18/40 |
19,5 |
38 |
luft |
|
Pt |
Co8a 2772 |
SJVM |
OK |
70 |
78 |
21,3 |
35 |
luft |
ej bel |
Pt |
Co4a 2001 |
NBVJ |
OK |
70 |
|
20,5 |
32,8 |
luft |
|
|
Summa vagnssätt: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1931 snälltåg OKB |
Passande lok: OKB 24 |
Typ |
Fordon |
Tillhör |
OK? |
Sth |
Sittpl |
Längd |
Vikt |
Broms |
Anm |
Ps |
OKB BCort 73 |
OKBv |
OK |
100 |
(40) |
21,2 |
42,8 |
|
|
Ps |
OKB BCo 58 |
OKBv |
|
100 |
24/39 |
21,2 |
40 |
|
ytterst osäker |
Ps |
OKB BCo 51 |
OKBv |
OK |
100 |
18/32 |
21,2 |
38 |
|
|
Ps |
OKB BCo 55 |
OKBv |
OK |
100 |
18/32 |
21,2 |
38 |
|
|
|
Summa vagnssätt: |
|
100 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1940 godståg GDG |
Passande lok: BJ Y3 74, GDJ N3 62 |
Typ |
Fordon |
Tillhör |
OK? |
Sth |
Sittpl |
Längd |
Vikt |
Broms |
Anm |
Gt |
GBJ Q12 502003 (38) |
BJs |
|
70 |
|
|
11,4 |
KKG |
|
Gö |
BJ Ib 4483 (Kines) (39) |
BJs |
|
70 |
|
11,5 |
19 |
Luft |
|
Gö |
GDJ Os 1917 |
BJs |
|
70 |
|
9 |
8,5 |
KKG |
|
Gö |
BJ Ou 3917 |
BJs |
|
90 |
|
11 |
10,3 |
luft |
|
Gö |
BJ N3 6528 |
BJs |
|
70 |
|
9 |
8,6 |
KKG |
|
Gö |
BJ Os 6850 |
BJs |
|
70 |
|
9 |
8,7 |
KKG |
|
Gö |
BJ Ns 6200 |
BJs |
|
70 |
|
9 |
8,5 |
obr |
|
Gö |
BJ Ns 4895 |
BJs |
|
70 |
|
9 |
7,9 |
luft |
|
Gs |
BJ Gsh 678 |
BJs |
|
90 |
|
9,5 |
10,9 |
obr |
|
Gs |
BJ Gsh 771 |
BJs |
|
90 |
|
9,5 |
9,9 |
obr |
|
Gs |
BJ Gsh 769 |
BJs |
|
90 |
|
9,5 |
9,9 |
KKG |
|
Gs |
BJ Gsh 628 |
BJs |
|
100 |
|
10,5? |
12,1 |
luft |
|
Pt |
BJ Fc 463 |
BJs |
|
90 |
|
9,8 |
11,9 |
end hbr! |
Kan ej gå sist om sth över 40 |
|
Summa vagnssätt: |
|
70 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Snälltåg 1946 |
Passande lok: F 701.ATC krävs då tåget måste ha sth 100. |
Typ |
Fordon |
Tillhör |
OK? |
Sth |
Sittpl |
Längd |
Vikt |
Broms |
Anm |
Ps |
Bo5b 2962 |
SKÅJ |
OK |
100 |
48 |
23.5 |
|
|
|
Ps |
Bo5b 4357 |
SKÅJ |
OK |
100 |
64 |
23,5 |
|
|
|
Ps |
Bo4b 3246 |
SKÅJ |
OK |
100 |
48 |
23.5 |
|
|
|
Ps |
Ro3 2942 |
SKÅJ |
OK |
100 |
(40) |
23,5 |
|
|
|
Ps |
RS3 3216 |
SKÅJ |
OK |
100 |
(40?) |
23,5 |
|
|
|
Ps |
Co8d 3060 |
OKBv |
OK |
100 |
78 |
23,5 |
|
|
|
Ps |
Co8d 3163 |
OKBv |
OK |
100 |
78 |
23,5 |
|
|
|
Ps |
Co4c 3312 |
OKBv |
OK |
100 |
88 |
23,5 |
|
|
|
|
Summa vagnssätt: |
|
100 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1951 lokaltåg SJ |
Passande lok: W 1229, J 1398, S1 1923, B 1312, B 1038, E
1189 |
Typ |
Fordon |
Tillhör |
OK? |
Sth |
Sittpl |
Längd |
Vikt |
Broms |
Anm |
Pt |
CF4b 1706 |
mfÖSJ |
OK |
70 |
35 |
13,5 |
15,6 |
|
kamin. Ej bel |
Pt |
EC3c 9292 (CHJ 621) |
SkJ |
OK |
70 |
|
|
|
|
ångv. 24V bel |
Pt |
C3c 1735 |
SkJ |
OK |
70 |
54 |
12,6 |
15 |
|
ej värme. 24 v bel |
Pt |
C3c 1444 |
NJM |
OK |
70 |
54 |
12,6 |
15 |
|
ångv. Acetylen |
Pt |
EC3c 3694 (SWB 138) |
SÅS |
OK |
70 |
|
|
|
|
ångv. 24 V bel |
|
Summa vagnssätt: |
OK |
70 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1956 snälltåg SJ |
Passande lok: Ra 846. Rc4 1290 reserv pga sth 130. |
Typ |
Fordon |
Tillhör |
OK? |
Sth |
Sittpl |
Längd |
Vikt |
Broms |
Anm |
Ps |
DFo33 3918 |
SJVM |
OK |
130 |
|
23,5 |
50 |
Luft |
|
Ps |
Bo5b 3295 |
SJVM |
OK |
130 |
48 |
23,5 |
42 |
Luft |
|
Ps |
Bo5b 4356 |
SJVM |
OK |
130 |
48 |
23,5 |
37 |
Luft |
|
Ps |
Ro3b 3749 |
SJVM |
OK |
130 |
(48) |
23,5 |
46 |
Luft |
|
Ps |
Co8cs 3200 |
SJVM |
OK |
130 |
(29)54 |
23,5 |
45 |
Luft |
|
Ps |
Co9b 2798 |
SJVM |
OK |
130 |
88 |
23,5 |
45 |
Luft |
|
|
Summa vagnssätt: |
OK |
130 |
96/142 |
141 |
265 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1956 blandat tåg NBJ |
Passande lok: NBJ stutar |
Typ |
Fordon |
Tillhör |
OK? |
Sth |
Sittpl |
Längd |
Vikt |
Broms |
Anm |
Pt |
NKJ F 51 |
NBVJ |
|
|
|
8,4 |
8,7 |
|
|
Pt |
NBJ BCF 28 |
NBVJ |
|
|
|
13,9 |
17,4 |
|
|
Gs |
NBJ Gs 104 |
NBVJ |
|
|
|
9,8 |
10,5 |
|
|
Gs |
NBJ Gs 106 |
NBVJ |
|
|
|
9,8 |
11 |
|
|
Gs |
NBJ Gs 125 |
NBVJ |
|
|
|
8,2 |
8.5 |
|
|
Gs |
NBJ Gs 127 |
NBVJ |
|
|
|
8,2 |
8,5 |
|
|
Gt |
NBJ Q12 502026 |
NBVJ |
|
|
|
9.0 |
9,8 |
|
|
Gö |
NKJ Im 117 |
NBVJ |
|
|
|
7,3 |
5,4 |
|
|
Gö |
KNJ Pm 54 |
NBVJ |
|
|
|
6,6 |
5 |
|
|
Gö |
NBJ O |
NBVJ |
|
|
|
12,3 |
10 |
|
|
|
Summa vagnssätt: |
|
40 |
|
84,5 |
86,3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1961 godståg SJ |
Passande lok: Du 109, Dk 432, T43 222, E 1189, E10 1742, Mg
620 |
Typ |
Fordon |
Tillhör |
OK? |
Sth |
Sittpl |
Längd |
Vikt |
Broms |
Anm |
Gs |
G 42329? |
SJVM |
OK |
|
|
12,3 |
14 |
|
|
Gs |
G 44430? |
SJVM |
OK |
|
|
12,3 |
14 |
|
|
Gs |
G 27287 |
BJs |
|
|
|
|
|
|
|
Gs |
Ge 47299 |
NJ |
OK |
|
|
10,6 |
12 |
|
|
Gs |
Grf 50944 |
BJs |
|
|
|
12,3 |
15 |
|
|
Gs |
Grf 51008 |
BJs |
|
|
|
|
|
|
|
Gs |
Gbs |
SJVM |
ok |
|
|
|
|
|
|
Gö |
Lrg 23729 |
MBv |
ok |
|
|
11,3 |
|
|
|
Gö |
O 34871 (AGEVE) |
SJVM |
ok |
|
|
12,3 |
|
|
|
Gö |
O luftvärn |
SJVM |
ok |
|
|
12,3 |
|
|
|
Gö |
Flera Oms |
SJVM |
ok |
|
|
|
|
|
|
Gt |
Q12 502086 |
SJVM |
ok |
|
|
|
|
|
|
Gt |
Uh 070 2350 |
mfÖSJ |
ok |
|
|
|
|
|
|
Gö |
Udg 902 9451-0 |
mfGDJ/GC |
|
|
8,6 |
12 |
|
|
G |
O/Grf |
SKÅJ |
? |
|
|
|
|
|
|
Gq |
Tankvagnar |
BJs |
om de i tidsperiod stämmer med 1960. |
|
Gö |
Ou 73528 |
ENJ |
svart O-vagn |
|
|
|
|
Skick? |
|
Summa vagnssätt: |
|
70 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1961 lokaltåg SJ |
Passande lok: Du 109, Dk 432, Hg2 755, Da 820 |
Typ |
Fordon |
Tillhör |
OK? |
Sth |
Sittpl |
Längd |
Vikt |
Broms |
Anm |
Ps |
F5 55031 |
OKBv |
OK |
100 |
|
14,5 |
21 |
luft |
|
Ps |
Bo6a 3826 |
NJM |
OK |
100 |
92 |
21,9 |
32 |
luft |
|
Ps |
Bo6a 3828 |
NJM |
OK |
100 |
92 |
21,9 |
32 |
luft |
|
Ps |
Bo6b 4074 |
NJM |
OK |
100 |
98 |
21,9 |
32 |
luft |
|
Ps |
Bo6b 3758 |
LJM |
OK |
100 |
98 |
21,9 |
32 |
luft |
|
Ps |
Bo6a 3451 |
LJM |
OK |
100 |
92 |
21,9 |
32 |
luft |
|
|
Summa vagnssätt: |
|
100 |
|
124 |
|
luft |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1969 dieselrälsbusståg SJ |
Typ |
Fordon |
Tillhör |
OK? |
Sth |
Sittpl |
Längd |
Vikt |
Broms |
Anm |
Y |
YBo7 1177 |
SMoK |
OK |
115 |
47 |
17,6 |
19 |
|
|
Y |
YBo8 1131 |
SMoK |
OK |
115 |
31 |
17,6 |
19 |
|
|
Y |
Y8 1076 |
mfGDJ |
OK |
115 |
31 |
17,6 |
19 |
|
|
Y |
Y8 1124 |
mfGDJ |
OK |
115 |
31 |
17,6 |
19 |
|
|
Y |
YBo6 1116 |
SMoK |
OK |
115 |
53 |
17,6 |
19 |
|
|
|
Summa tågsätt: |
|
115 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1981 elrälsbuss SJ |
Typ |
Fordon |
Tillhör |
OK? |
Sth |
Sittpl |
Längd |
Vikt |
Broms |
Anm |
X |
X16 960 |
SMoK |
OK |
80 |
55 |
17,6 |
21 |
|
|
|
Summa tågsätt: |
|
80 |
55 |
17,6 m |
21 t |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1981 snälltåg SJ |
Passande lok: Rc4 1290, Ra 987 |
Typ |
Fordon |
Tillhör |
OK? |
Sth |
Sittpl |
Längd |
Vikt |
Broms |
Anm |
Ps |
F6K 55199 |
NJ |
OK |
160 |
|
16 |
31 |
|
|
Ps |
A2 5053 |
NJ |
OK |
130 |
40 |
24,1 |
41-43 |
|
|
Ps |
A2 5052 |
KV |
OK |
130 |
40 |
24,1 |
41-43 |
|
|
Ps |
R2 5184 |
NJ |
OK |
160 |
(40) |
24,1 |
46 |
|
|
Ps |
AB3 4873 |
NJ |
OK |
160 |
20/32 |
24,1 |
42-45 |
|
|
Ps |
B5 4752 |
SJVM |
OK |
130 |
52 |
24,1 |
42-45 |
|
|
Ps |
B5 4932 |
NJ |
OK |
130 |
52 |
24,1 |
42-45 |
|
|
Ps |
B1 5114 |
NJ |
OK |
130 |
62 |
24,1 |
40-45 |
|
|
Ps |
B1 4901 |
NJ |
OK |
130 |
62 |
24,1 |
40-45 |
|
|
|
Summa vagnssätt: |
|
130 |
412 |
|
c 365 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1922 Norska tåget. (Vänt med Ao 118
söderut) |
Gästande tåg från NJK. Körs ev en sväng om möjligt. |
Typ |
Fordon |
Tillhör |
OK? |
Sth |
Sittpl |
Längd |
Vikt |
Broms |
Anm |
Pt |
DFo22 432 |
NJK |
OK |
|
|
|
|
|
|
Pt |
Eo 119 (restaurang) |
NJK |
OK |
|
(40) |
|
|
|
|
Pt |
Co2b 770 |
NJK |
OK |
|
64 |
|
|
|
|
Pt |
Ao2c 950 |
NJK |
OK |
|
32 |
|
|
|
|
Pt |
Ao3a 990 |
NJK |
OK |
|
36 |
|
|
|
|
Pt |
Bo2c 502 |
NJK |
OK |
|
56 |
|
|
|
|
Pt |
Ao 118 (bar/utsikt) |
NJK |
OK |
|
|
|
|
|
|
|
Summa vagnssätt: |
|
70 |
|
|
|
|
|
TGOJ-tåget. (Vänt med Abo 118 söderut) |
Gästande tåg från NJK. Körs ev en sväng om möjligt. |
Typ |
Fordon |
Tillhör |
OK? |
Sth |
Sittpl |
Längd |
Vikt |
Broms |
Anm |
Pt |
B15 |
GBBJ |
OK |
|
|
|
|
|
|
Pt |
AB7 |
GBBJ |
OK |
|
|
|
|
|
|
Pt |
A3 |
GBBJ |
OK |
|
|
|
|
|
|
Pt |
B3 |
GBBJ |
OK |
|
|
|
|
|
|
|
Summa vagnssätt: |
|
100 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hennanexpressen Hennan-Gä ToR L |
|
TKAB El16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TKAB BFS9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TKAB AB9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TKAB |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TKAB |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fordon som visas på museiområdet. |
Å |
Emsfors 600 |
OBJ |
OK |
|
|
|
|
|
|
Å |
Patrik R 1093 |
KUJmf |
|
|
|
|
|
|
ytterst osäker |
Å |
Korsån 891 |
JTJ |
|
|
|
|
|
|
|
Å |
GDJ N3 62 |
mfGDJ |
|
50 |
|
16,9 |
96,8 |
|
|
T |
SNJ ÄF 10 |
NJM |
|
|
|
|
|
|
|
Å |
KA 692 |
SJVM |
|
|
|
|
|
|
|
Å |
Förstligen |
Et |
Körs i jiggen i parken |
|
|
|
U |
UDFo15 2004 |
SMoK |
poststämpling |
|
|
|
|
Tjv |
BJs hjälpvagn |
BJs |
Hjälpvagn på riktigt |
|
|
|
|
Pt |
GDJ Bo 50 |
mfGDJ |
Infocentral |
|
|
|
|
|
Ps |
R2 5181 |
SJVM |
Ps-matsal |
|
|
|
|
|
Ps |
R1 |
SJVM |
Ps-matsal |
|
|
|
|
|
Ps |
A2 5142 (trädgårdsutst) |
SJVM |
Jämte stallväggen |
|
|
|
|
Pt |
ÖSlJ personvagn 600 |
ÖSlJ |
|
|
|
|
|
|
|
Y |
Y6 1109 |
SJVM |
Kopplad till UDFo15 |
|
|
|
|
Åter till föregående sida? |